Nötbollar

I onsdags var jag och Nathan ensamma hela dagen och hittade på våra gosigaste saker tillsammans. Till exempel att gå promenad, se på Harry Potter, baka och laga mat. Vi bakade något improviserat som skulle bli en nyttigare version av chokladbollar. Men nu efteråt så kallar vi dem för nötbollar istället pga smakade endast nötter. 
Helt improviserade men goda såklart!! 
 
 
Börja med att mixa nötter. Vi valde våra godaste - valnötter, mandlar, cashew och hasselnötter. Jag bröt bitar av mörk blockchoklad och mixade med också. 
 
 
Steg två! Häll nötterna i en bunke och ta en matsked av normalstor storlek och klicka i en stor sked av både jordnötssmör och valfri stabbig yoghurt. Rör om med skeden till allt blir kladdigt som en chokladbollssmet. 
 
 
Sista steget! Ha i två matsedar kakao, en tesked vanijpulver (obs pulver och inte socker obs). Och sen en tesked kaffe. 
 
 
Rulla! Klart! 
Tips: Vi hade mer kaffe än vad skrev nu, det blev för kladdigt så vi fick stabilisera smeten med grahamsmjöl. Annars är alla måtten ungefärliga. 
 
Hallå! Jag heter Josefin och bor i lille Nora utanför Örebro. Jag jobbar på HM och driver mest omkring. Tränar mykkkeee och äter därefter.. Här kommer ni väl mest att få läsa om vad jag hittar på om dagarna, träning och kanske lite annat vardagligt kan jag tänka. Puss och kram skumbanan!
RSS 2.0